Als u zich niet aanpast aan de dynamisch veranderende e-commercestandaarden, verliest u uw effectiviteit. Een verouderde site voldoet niet meer aan de huidige gebruikersverzoeken en aan de eisen van zoekmachines. Hierdoor zijn er steeds minder bezoekers, is de positie in de zoekresultaten lager, laat het aantal conversies te wensen over. Complexe structuur Bedrijfsontwikkeling betekent de structurele complexiteit. Nieuwe afdelingen, routebeschrijvingen, diensten en goederen verschijnen. Samen met het bedrijf groeit en wordt de internetprojectie steeds complexer. Het assortiment breidt zich uit, nieuwe thematische secties en subsecties verschijnen, de bron staat vol met inhoud en nieuwe pagina’s. Dit is allemaal niet slecht, maar op een gegeven moment kan het blijken dat de structuur omslachtig en onhandig is geworden voor de gebruiker. In dit geval zal de bezoeker zijn tijd niet verspillen en door de jungle van pagina’s waden, maar gewoon de site verlaten en naar concurrenten gaan. Daarnaast is het belangrijk om te begrijpen dat een slecht geoptimaliseerde structuur onvermijdelijk zal leiden tot problemen met zoekmachineoptimalisatie, verlaten winkelwagentjes, pessimisatie in zoekresultaten en een kritische afname van organisch verkeer. Om de vriendelijkheid van de constructie te beoordelen, moet u ervoor zorgen dat: De catalogus is geen doorlopende lijst van waren, maar duidelijk en logisch verdeelde groepen waren en diensten. Toegang tot product- en inhoudsgroepen kan met één klik worden verkregen vanaf elke pagina van de site. Dit geldt ook voor de mand. De mogelijkheid om vanuit elke sectie rechtstreeks naar de winkelwagen te gaan, is een uiterst belangrijk punt van bruikbaarheid. De site bevat navigatie-elementen die de gebruiker helpen bij het navigeren door de portal. Bijvoorbeeld ketens van “broodkruimels”. Aanpassing voor mobiele apparaten Als u het nog niet weet, informeren we u dat mobiel verkeer het desktopverkeer drie jaar geleden heeft ingehaald. Het is absoluut noodzakelijk dat uw bron correct wordt weergegeven op smartphones en tablets. Bezoekers moeten uw site comfortabel kunnen gebruiken vanaf elk apparaat. Het gebrek aan responsive layout schrikt niet alleen gebruikers af, maar ook zoekmachines. Bronnen die alleen voor de desktop zijn ontworpen, zijn slecht gerangschikt in zoekmachines.
Tip: er zijn speciale services om de kwaliteit van mobiele optimalisatie te controleren. Deze omvatten bijvoorbeeld de gratis Search Console van Google. Opnieuw geoptimaliseerde teksten Zoekmachines veranderen regelmatig hun algoritmen. Lange teksten met compacte zoekwoorden die ooit relevant waren voor een succesvolle ranking in zoekmachines, worden nu heel anders ervaren. De uitgifte wordt gevormd volgens totaal verschillende principes. Ongewenste inhoud van lage kwaliteit heeft een negatieve invloed op de zoekreputatie en kan soms zelfs worden gefilterd. Naast inhoud is de opbouw van de presentatie belangrijk. Teksten zonder titel, afbeeldingen, lijsten zijn moeilijk voor de perceptie, niet alleen voor gebruikers, maar ook voor zoekmachines. Het is ook noodzakelijk om de relevantie van de informatie op de site te controleren. Unieke, nieuwe inhoud heeft voordelen bij het rangschikken van zowel oude pagina’s als het toevoegen van nieuwe. Het belangrijkste criterium in ranglijsten van vandaag is nuttige inhoud, niet de exacte overeenkomst van zinnen. Oud ontwerp Volgens talrijke onderzoeken heeft ongeveer 50% van de gebruikers meer vertrouwen in bedrijven met een modern website-ontwerp. Terwijl het verouderde ontwerp de indruk wekt dat de online service toebehoort aan een onderontwikkeld bedrijf dat niets om zijn klanten geeft. In het begin van de jaren 2000 waren veel sites bezig met het imiteren van echte objecten, vaak met texturen op de achtergrond en overladen met verschillende elementen. Nu ziet het er archaïsch en onaantrekkelijk uit. Het belangrijkste op de site van vandaag is inhoud, niet design. Het is noodzakelijk om informatie over te brengen, niet om afgeleid te worden door decorateurs, daarom streven ontwerpers naar een minimalistisch materiaalontwerp. Als u een huisstijl heeft, zorg er dan voor dat u deze in uw project weerspiegelt. Kleuren, logo’s, merknamen en patronen kunnen:
Flah-elementen Adobe Flash was ooit een erg populaire technologie, met behulp waarvan video, games en animatie aan de site werden toegevoegd. Maar lage prestaties, onzekerheid en resource-intensiteit hebben ertoe geleid dat de meeste mobiele platforms en een aantal browsers in de loop van de tijd zijn begonnen met het verlaten van flash-elementen. Bovendien heeft Adobe zelf onlangs Flash Player3 overbodig verklaard en zal het in 2020 stoppen met het ondersteunen en distribueren ervan. Als u nog steeds flitselementen gebruikt, moet u deze verwijderen. Geen ondertekend SSL-certificaat We hebben in onze blog al besproken dat een SSL-certificaat een digitale handtekening is die helpt om een versleutelde verbinding tot stand te brengen. Een onjuist certificaat is vol gevaar en kan de werking van de internetbron verstoren. Browsers waarschuwen voor een onbeveiligde verbinding wanneer ze naar een webbron proberen te gaan, maar dit is moeilijker met onjuiste certificaten. Een zelfondertekend, verlopen of ingetrokken certificaat kan een beveiligde verbinding simuleren. Tegenwoordig moet worden erkend dat een van de basistekens van sitebeveiliging het “https” -protocol is en dat het eenvoudigweg onmogelijk is om er naar over te schakelen. Gevolgtrekking Zoals u zich kunt voorstellen, hebben we niet alle tekenen van verouderde sites op een rijtje gezet, maar we hebben de meest eenvoudige geïdentificeerd. Als u ze bij uzelf aantreft, moet u maatregelen nemen om uw bron bij te werken. De internetservice moet eenvoudig, handig, functioneel, zo duidelijk mogelijk voor gebruikers en tegelijkertijd stijlvol zijn. Om populair te blijven en een leider in uw vakgebied te zijn, moet u op tijd relevante en belangrijke nieuwe producten implementeren. En om niets te missen, is het het beste om contact op te nemen met professionals op het gebied van websiteontwikkeling die uw webservice in alle aspecten kunnen evalueren, aanbevelingen kunnen doen over de ontwikkeling ervan en een uitgebreide reeks werken kunnen uitvoeren om uw bron bij te werken en te promoten. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |