Eenvoudige online bedrijfsideeën
De COVID-19 pandemie heeft het aantal werkenden en de manier waarop werknemers over het beroepsleven denken, veranderd. Vandaar dat er wordt gesproken over een op handen zijnde “grote ontslagronde”. Nu er zoveel mensen worden ontslagen of om wat voor reden dan ook weggaan, zullen er wellicht meer would-be ondernemers zijn die hun eigen weg proberen te vinden.
Er zijn veel sectoren en soorten bedrijven die in 2022 zullen floreren. Veel van deze bedrijven zullen digitaal zijn, waardoor ondernemers op afstand kunnen werken en hun tijd kunnen beheren.
Virtuele evenementen en webinars Een online evenement organiseren of vergaderen met collega’s via Zoom is de norm geworden tijdens de COVID-19 pandemie. Er zijn bepaalde voordelen verbonden aan het online organiseren van evenementen in plaats van in het echte leven.
Daarom heeft het hosten van virtuele evenementen (zoals webinars) en conferenties een hele industrie op zich. Zelfs als het “normaal” is, is de kans groot dat virtuele evenementen zullen blijven plaatsvinden.
Virtuele evenementen stellen meer mensen in staat deel te nemen. Als je virtuele evenementen kunt vinden en in New York woont, kun je evenementen in Londen of Beijing bijwonen. Zonder apps als Zoom en Microsoft Teams waren er minder mensen aanwezig op het evenement.
Coburn Lawrence, medeoprichter van Twine, zei dat virtuele evenementen werden bijgewoond door vier of vijf mensen meer dan in-person evenementen. Er zijn oplossingen voor het plannen, organiseren en uitvoeren van deze drukbezochte virtuele vergaderingen en virtuele evenementen.
Gezondheid en fitness De gezondheids- en wellness-industrie was al goed ingeburgerd vóór de COVID-19-pandemie. Volgens McKinsey & Company heeft de waarde van de wellness-industrie de 1,5 biljoen dollar overschreden en groeit deze nog steeds.
Maar de COVID-19 pandemie heeft de manier waarop mensen denken over gezondheid en welzijn veranderd. Bloomberg meldde de verandering in januari 2021. Mensen beginnen aandacht te besteden aan meer dan alleen hun “strandlichaam”.
Mensen moeten nieuwe manieren vinden om thuis gezond te blijven. De Washington Post meldt dat mensen zich de voordelen van thuis sporten realiseren.
Volgens Acumen Research and Consulting zal de thuisfitnesssector tot 2027 met 4,7% groeien. Momenteel wordt deze potentiële groei geschat op 14,8 miljard dollar.
Deze potentiële groei creëert mogelijkheden voor gezondheids- en fitnesstoepassingen. Het World Economic Forum meldt dat het aantal downloads van gezondheids- en fitness-apps in de eerste helft van 2020 met bijna 50% is gegroeid.
Mensen zijn ook steeds meer geneigd om te genieten van buitenactiviteiten en activiteiten die niet hun primaire fysieke activiteit zijn. Denk hierbij aan bergbeklimmen, wandelen en vechtsporten.
Freelancers Er was een tijd dat een 9-tot-5 maandag-vrijdag baan de norm was. Maar met de vooruitgang in online connectiviteit en de pandemie die iedereen dwingt om van thuis uit te werken, is de manier waarop mensen naar werk kijken veranderd.
Een artikel in Forbes meldde dat werknemers zich realiseerden dat het bedrijf hen meer nodig had dan zij hen. Dit besef heeft ertoe geleid dat steeds meer mensen vasthouden aan hun droombaan of zelfs zelfstandig ondernemer worden.
Deze verandering heeft geleid tot een toename van freelance werk. Volgens NPR zijn in 2020 “miljoenen mensen” freelancer geworden. Upwork Freelance Forward zegt dat 59 miljoen Amerikanen freelancers zijn.
Nu miljoenen Amerikanen freelancers worden, helpen sommige bedrijven hun werknemers om zich aan de nieuwe werkomgeving aan te passen. Er is zo’n platform: Upwork, waar freelancers portfolio’s kunnen maken en hun diensten kunnen promoten.
Naarmate meer mensen freelancer worden, zal er meer vraag zijn naar websites om hun portfolio’s te beheren en freelancers te helpen werk te vinden. Deze portfoliosites moeten zich onderscheiden in een concurrerende markt.
Woningverbetering en interieurontwerp In 2021 ontdekte Statista dat veel Amerikanen nieuwe huizen kopen. De aankoop van nieuwe huizen heeft geleid tot een dramatische toename van de interieurinrichting en woningverbetering industrie. Ook al hebben mensen nog geen nieuwe huizen gekocht, de industrie heeft een boost gekregen door het renoveren van hun huizen.
De verkoop van woningverbetering is tussen mei en juni 2020 sterk gestegen. Er zijn veel diensten beschikbaar om klanten te helpen met woningverbetering en doe-het-zelfprojecten.
Uit een studie van Houzz & Home blijkt dat de uitgaven voor woningverbetering in 2021 met 15% zullen stijgen. Ook de renovatie van buitenfaciliteiten is toegenomen. Deze groei is te danken aan het feit dat mensen meer tijd buitenshuis willen doorbrengen.
https://auto-verkopen-belgie.com/nl/pagination/25.html
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |